Saturday, August 06, 2011

~Testimoni Komputer G1 - Siti Hajar Abu Karim

Assalamulaikum dan salam sejahtera buat Cik Adawiah kerana memberi peluang kepada saya kerana memberi peluang membuat testimoni bagi komputer. Sepanjang 6 bulan saya belajar di sini banyak ilmu pengetahuan yang saya belajar dari segi cara pembelajaran. Pada mulanya dulu, saya tidak mengetahui cara yang tepat kendalikan komputer, cara paling mudah, sampai di IPM semua di ajar dengan cara yang berkesan atas bantuan dari CA. Belajar di sini tidak membosankan. Malah menyeronokkan kerana apabila sudah pandai mengendalikan komputer, semangat semakin kuat untuk belajar.

Disini saya mempelajari komputer mengenai MS Word, MS Power Point dan MS Excel. Satu persatu CA mengajar saya supaya menjadi lebih faham. Setiap yang saya tidak tahu, CA akan mengajar lagi tanpa mengira jemu. Semua pembelajaran mengenai komputer akan di gunakan semasa bekerja nanti. Oleh itu apa yang CA ajar akan diingati sehingga bekerja kerana tidak akan merumitkan jika bos memberi tugas.



Disini juga pelajaran yang perlu ingat semasa latihan ialah Mail Merge. Tidak ramai yang mengetahui Mail Merge. Akhir kata, saya ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan selamat maju jaya kepada pihak pengurusan IPM dan saya sentiasa berdoa semoga sentiasa beroleh kejayaan yang gemilang.