Thursday, April 07, 2016

Pengubahsuaian (Options)


Gambar 1 : Setting and customizing word processing Options: Untuk mengubah arahan ini klik pada Office Button >> Word Options. Ada beberapa perubahan yang diubah. 1) Popular : Show Mini Toolbar on selection (kosongkan) kegunaan untuk memaparkan secara imbas pilihan menu asas seperti Bold dll. 2) Display : Show white between in Print Layout View (tandakan tick) kegunaan untuk memaparkan Ruler. 3) Proofing : kosongkan tick kesemua tanda diruangan Check spelling hingga Check grammar kegunaan untuk menghilangkan garisan merah/hijau di bawah teks apabila teks telah ditaip

Gambar 2 : Setting the User Name : Untuk mengubah setting asal “user” kepada pilihan yang dikehendaki. Klik pada Office Button >> pilih Word Options >> Popular. Di dalam ruangan User name taipkan nama yang dikehendaki klik Ok.

Gambar 3 : Setting the default opening and saving folder : Klik pada Office Button >> pilih Save pilihan yang dikehendaki. Contoh : pada ruangan Save as type pilih yang dikehendaki.


Tutorial ini disunting oleh Adawiah Creative Solution moh LIKE Facebook Rasmi Jom Belajar MS Office jangan lupa klik berjemaah LIKE ya!