Thursday, August 16, 2018

Setting Pada WhatsApp

Tutorial : Setting WhatsApp 

Bila kita menggunakan WhatsApp ada beberapa perkara yang perlu di ambil kira terutama untuk Status Perniagaan kita siapa yang patut lihat.

Semua rakan kita? Prospek kita? Orang yang patut kita hidekan?

Cikgu CA ada satu tips mudah untuk anda semua memahami kegunaan salah 1 pilihan yang ada.

Mula-mula klik pada Status klik pilih My Status. seterusnya -->





Hasilnya ada 45 yang melihat status kita jika setting Contact. Lihat seperti di bawah.


Nota : 1) My Contact 2) My Contact Except 3) Only Share with. Untuk memudahkan nota di bawah ya! 



Sebagai contoh jika memilih setting yang kedua : My Contact Except.. Ini bermaksud kita akan tick (warna merah) yang tidak boleh melihat status kita selain yang tidak bertanda dapat melihat status kita. Setelah dah tick tu jangan lupa klik yang hijau di bawah tanda setuju bertanda. Double-Check ya! Kenapa nak kena tanda? Sebagai contoh kita nak promot iklan kepada yang nak lihat sahaja.



Sebagai contoh jika memilih setting yang ketiga : Only share with.. Ini bermaksud kita akan tick (warna hijau) hanya yang bertanda sahaja dapat melihat. Beza yang merah, merah untuk halang melihat status kita ya. Jangan terkeliru pulak. Biasanya CikguCA gunakan untuk prospek yang akan belajar kelas komputer. Promosi² terkini tawaran istimewa khas untuk bakal-bakal peserta kelas CA uols. Uols pon boleh buat untuk tandakan. Juga double-check ya! 


Tambahan : Jika guna WhatsApp Bussines akan ada pertambahan Label senang untuk kita Follow-Up bisnes kita @ boleh juga labelkan seseorang itu siapa empunya. Contoh CA add Label untuk Pelajar/Ex Pelajar IPM haa senang nak klaskan mesej heheh.. 



Lihat contoh seperti di atas ini.

#KelasKomputerPersonal #MSOffice #MobileClassComputer with #CikguCA