Friday, September 28, 2018

Pengalaman Pernah Berkhidmat di Syarikat Petroleum

#RepostPelajar IPM Munshi

“Sebelum saya mengikuti Modul Kursus Komputer di Institut Perdagangan Munshi (IPM), saya hanya mengetahui asas biasa sahaja untuk Program Microsoft Word dan Program Microsoft PowerPoint. Sewaktu saya belajar di Sekolah Menengah Teknik Vokasional  dan UiTM, saya tidak terlalu didedahkan dengan dua program di atas seperti yang dinyatakan.


Manakala pengalaman saya bekerja selama 2 tahun sebagai Pembantu Pentadbiran bagi sebuah Syarikat Petroleum (Oil & Gas), saya kerap  menggunakan Program Microsoft Excel banyak digunakan untuk mengisi dan menghasilkan data serta kegunaan lain. Pada masa itu, saya menganggap program-program Microsoft Windows tidak perlu diketahui lebih lanjut dan tidak penting asalkan saya tahu serba sedikit asasnya.

Semasa saya sedang mengikuti kursus Komputer, baru saya ketahui bahawa banyak lagi yang saya perlu pelajari mengenai Program-program Microsoft ini dimana yang tidak pernah saya terapkan semasa belajar dan kerja waktu dulu. Bagi Program Word, saya telah mempelajari perkara yang saya memang tidak pernah tahu dan gunakan seperti Data Mail Merge, Penggunaan Bullet/ Numbering/ Multilevel List, Penggunaan Table, Layout Garisan, Pembahagian Column dan Mencipta Borang. Bagi Program Microsoft PowerPoint pula, saya pelajari lebih mendalam Membuat Iklan, Penggunaan Simbol, Melakar Peta, Mengubah Gaya Word Art, Membina Carta-carta dan juga Membina Carta Organisasi.

Bagi Program Microsoft Excel sama sekali menambahkan terlalu banyak pengetahuan kepada saya kerana saya didedahkan dengan secara terperinci dan jelas oleh Tenaga Pengajar saya iaitu Cik Rabiah Adawiah. Antara perkara yang dipelajari ialah Mengenal pasti formula bagi sesebuah Table seperti fungsi logik IF & AND, Pemilihan dan membina Carta (Column, Line,Pie, Bar), Sort & Filter, Penggunaan Format Cells dan Penggunaan AutoSum/ Currency Style/ Comma Style/Increase & Decrease Decimal.
--------------------------------------------------------------------------


Setelah tamat saya menjalani ketiga-tiga kursus bagi Asas dan Pertengahan Program Microsoft Word, PowerPoint dan Excel, terlalu banyak yang saya pelajari.Tidak sia-sia saya mengambil kelas Advanced yang disyorkan Tenaga Pengajar saya supaya pengetahuan saya dalam program-program ini lebih mantap dan luas.Sedarlah saya bahawa pentingnya program-program ini semua bukan sahaja untuk diri sendiri malah ianya adalah satu kelebihan serta keperluan yang boleh diaplikasikan pada masa akan datang terutama dalam bidang pekerjaan.

Diberikan pula Tugasan Akhir ini dimana ketiga-tiga program ini digabungkan kepada saya pastinya satu tugasan yang mencabar dan memerlukan kreativiti dalam tugasan ini. In Shaa Allah saya cuba terapkan segala ilmu yang telah dicurahkan kedalam tugasan agar tidak disia-siakan dan meningkatkan prestasi diri agar menjadi lebih baik dari semasa ke semasa”

Robiaton Mohd Fuad, Damansara, KL (kini Manager di Shell, KL)


-----> Anda nak jadi seperti mereka?


Kami jemput anda mendaftarkan diri kelas Komputer “TEKNIK CARA CEPAT KUASAI MS OFFICE” bagi kemasukan Oktober 2018 terhad kepada 10 peserta sahaja.. Sijil Kemahiran dikeluarkan oleh IPM Munshi.



Yuran Kemasukan : RM 299 Promosi 10 Peserta Pertama 
Dahulu 350 (termasuk 10 Jam Kuliah Komputer)

Yuran Bulanan : RM 250 Promosi 10 Peserta Pertama
 Dahulu 300 (RM 30 x 10 Jam)

Kekosongan Hari : Isnin, Selasa & Rabu : 11 Pagi | Petang : 3 petang.

PERCUMA ! 2 Jam Kuliah Tambahan + Latihan bimbingan WhatsApp personal.

[Untuk memudahkan anda Bank-in sahaja Slip bayaran serta snap slip ke WhatsApp 011-13376462 untuk kami membuat semakan segera bayaran diterima @ tidak.


Maybank : 1562 2615 9369 (Rabiah Adawiah Nasir)

Matlamat kami : Melatih lebih ramai PEKERJA mahir di dalam MS Office. Kursus ini amat sesuai untuk jawatan Perkeranian/Pembantu Setiausaha Gred N17 hingga N32.


BERTINDAK SEKARANG!

----------------------------------------------------

Bagi yang berminat sesi Oktober 2018 boleh muat turun (download)  
secara PERCUMA Rahsia Mahir Ms Office untuk nak lihat gambaran pembelajaran 
MS Office ini yang peserta kami sebelum ini belajar.

Psst ! Bagi bekas pelajar Institut Perdagangan Munshi yang memperkenalkan rakan seorang peserta CikguCA akan memberikan saguhati RM 40/seorang peserta. Ramai peserta yang merebut peluang ini.

----------------------------------------------------
* Untuk Mendaftar Hubungi terus Guru Komputer / SMS/Whatsapps 
ke 011-1337 6462 (Cikgu Adawiah).