Thursday, April 11, 2013

~Dapat Menguasai Pembelajaran Komputer Dengan Mudah~

Saya Nurhidayatie Binti Ahmad, saya telah berjaya menamatkan pengajian saya di IPM di dalam kursus Pengurusan Pejabat. Saya sangat bersyukur kerana saya insan terpilih mengikuti kuliah di IPM. Setelah saya belajar di IPM banyak ilmu yang saya pelajari berbanding dahulu. 

Terutama ilmu komputer, disini saya telah di perkenalkan dan pelajari tentang penggunaan komputer dalam 3 program. Iaitu MS Word, MS Power Point dan MS Excel. Walaupun selama 6 bulan sahaja, banyak ilmu yang telah saya pelajari oleh Cik Adawiah yang sentiasa membimbing pelajar tanpa kenal jemu. 

Disini saya mengetahui bagaimana menambah gambar dalam teks, membuat surat, membuat data Mail Merge, invois dan borang dalam MS Word. Manakala dalam MS Power Point saya tahu tentang membuat iklan, peta, slide show dan sebagainya dan dalam MS Excel saya dapat menguasai bagaimana membuat graf dan jadual dengan tepat dan mudah. 

Semua ini selalunya banyak dan amat penting dalam peluang pekerjaan sekarang. Saya amat beruntung dapat mempelajari ini semua dan amat berterima kasih kepada pihak IPM terutamanya guru komputer saya iaitu Cik Adawiah. 

Jasa dan pengorbananmu tidak terhingga dan tidak dapat saya membalas dengan mudah. Terima kasih CA. Janganlah melupakan pelajar yang bernama Nurhidayatie yang selalu ‘blur’ dalam kuliah. ingat saya selalu CA.