Thursday, March 23, 2017

Asas Pengisian Data MS Access

Pilihan 1 : untuk membina hanya simpanan rekod lengkap bergambar peserta klik pada Create à Application Parts pilih di dalam Quicks Start pilih Contacts. Keluar arahan untuk menutup semula paparan klik Yes. Tunggu arahan prepare Template. Klik ContactDetails isi rekod pilihan. Selepas isi rekod pertama klik Save & New secara automatik rekod kedua terpapar. Selepas siap klik Save & Close.



PILIHAN 2 : Untuk memulakan asas Database untuk  rekod sahaja klik pada Create à Application Parts pilih di dalam Blank Forms pilih 1 Right. Taipkan memo/pemberitahuan pilihan.


PILIHAN 3 : Untuk membina paaran seperti pesanan klik pada Create à Application Parts à di dalam Blank Forms pilih MsgBox. Taipkan pesanan pilihan.


===================================================================
Untuk maklumat CikguCA juga menyediakan servis mengajar bagi prgram MS Word, MS PowerPoint, MS Excel & MS Access ke rumah & ke pejabat sekitar Kuantan (dari lokasi Bukit Rangin 2 ke 30 KM sahaja sekitar Kuantan). Jika peserta luar Kuantan  syorkan CikguCA ikuti kelas Online bersama CikguCA. 

Nak tahu info lanjut klik link WhatsApp ini http://kelaskomputerkuantan.wasap.my secara automatik anda akan mendapat nombor WhatsApp CikguCA tanpa menyimpan terlebih dahulu. Mudah kan? Laa ni dah canggih.