Monday, January 04, 2016

~ 5 Step MS Word ~


~ 5 Step MS Word (buka, simpan & tutup Dokumen) ~


1. Untuk memulakan program klik pada Start >> All Programs >> Microsoft Word 2007. Paparan program ini akan terhasil. Sedia untuk ditaip teks diruangan tengah. Terdapat 7 Ribbon terpapar di bahagian atas program ini. Nota : Jika 2010 semua yang menggunakan Office Button berubah menu File.


2. Saving word processing document : Untuk menyimpan dokumen klik pada Office Button >> Save pilih My Document / My Computer namakan dokumen klik Save.

3. Opening and closing documents : Untuk membuka dokumen Klik pada Office Button >> Open pilih My Document / My Computer pilih dokumen yang ingin dibuka klik Ok. Untuk menutup dokumen klik pada Office Button >> Close. Jika terdapat arahan selepas menyimpan dokumen itu bermakna ada perubahan yang telah anda lakukan di dalam teks.

4 Save As : Untuk menyimpan dokumen dengan nama yang lain klik pada Office Button >> Save As. Terdapat dua kegunaan Save as, 1) untuk menukar nama dokumen dengan nama yang lain @ format selain format asal.


5. Creating a new document : Untuk membina dokumen @ halaman yang baru klik pada Office Button >> New >> Blank Document >> Create.

Tutorial ini juga ada di Facebook Rasmi Ebook MS Office jangan lupa klik LIKE ya!